You are here:

Rodzinna wyprawa do Peru – zrób to sam

1 vote, 5.00 avg. rating (90% score)

Jestem osobą, która od czasu do czasu musi gdzieś wyjechać. Bez tego źle się czuję. Od dawna kusiła mnie Ameryka Południowa. Przeszukując oferty różnych biur podróży doszedłem do wniosku, że mnie na to nie stać. W przypadku Peru wycieczka kosztowałaby mnie około 14.000 PLN, jeśli wliczyć wszystkie koszty. Wobec tego wpadłem na pomysł na poszukanie oferty u źródeł – w Limie. Ponieważ znam hiszpański zacząłem przeszukiwać oferty peruwiańskich biur podróży pod kątem oferty, odpowiednich cen oraz wiarygodności. Zwróciłem uwagę na biuro ClubDeVacaciones, którego oferta optymalnie łączyła w sobie wszystkie te trzy elementy. Zacząłem z nimi korespondować i po jakimś czasie okazało się, że był to strzał w dziesiątkę.

Pojechaliśmy w 4 osoby (w tym 2 dzieci). Zwiedziliśmy Limę, Nazcę, Wyspy Ballestas (peruwiańskie Galapagos), Arequipę, Colcę, Cuzco, Świętą Dolinę, Machu Picchu. Skorzystaliśmy dodatkowo z mocnej złotówki (to był rok 2008, 1 USD kosztował około 2,20 PLN) więc cała wycieczka wraz z przelotem w 2 strony i gratisem w postaci zwiedzania Nowego Jorku (przesiadka po drodze) kosztowała ok. 6500 PLN na osobę, czyli 2 razy mniej niż podobna organizowana przez polskie biuro podróży. Komfort był nieporównywalny. Jeździliśmy tylko my, klimatyzowanym wanem z tłumaczem i kierowcą. Z Arequipy do Cuzco i z Cuzco do Limy przelecieliśmy samolotem. Po drodze spotykaliśmy polskie grupy podróżujące z polskimi biurami podróży w dużych grupach. Zazdrościli nam. Okazuje się, że peruwiańskie biuro organizuje nie tylko wycieczki do głównych destynaci w Peru ale także wycieczki do Peru i Boliwii oraz Ekwadoru (włączając w to wycieczki na Galapagos ).

Od tego czasu z dużą sympatią odnoszę się do Peruwiańczyków. Z tymi, którzy organizowali moją wyprawę zaprzyjaźniłem się (potem jeszcze z ich usług korzystałem). Ostatnio powstała (z moją pomocą:)) polska strona biura CDV, z które organizuje nie tylko wycieczki po Peru i Boliwii, ale także trekkingi w Andach . Samoloty od tego czasu, co prawda podrożały, ale ceny całej wyprawy są nadal atrakcyjne. A przede wszystkim ma to dla uczestnika posmak prawdziwej przygody.